CASE STUDIES \

Zortrax – globalne efekty działań PR realizowanych przez TAILORS Group

Zortrax to polska firma, która dostarcza kompleksowe rozwiązania w zakresie druku 3D – począwszy od desktopowych drukarek, przez materiały, oprogramowanie aż po produkty zwiększające wydajność procesu prototypowania. Producent umacnia swoją globalną pozycję ze szczególnym uwzględnieniem kluczowych rynków jakimi dla firmy są: USA, Niemcy, Francja, Włochy czy Wielka Brytania.

Rozpoczynając współpracę z TAILORS Group firma wznowiła działania komunikacyjne po okresie stagnacji. Punktem wyjścia było przygotowanie oferty uwzględniającej komunikację na poziomie krajowym i międzynarodowym, a także połączenie kompetencji umożliwiających obsługę Zortrax na wysokim poziomie w takich obszarach jak komunikacja korporacyjna, relacje inwestorskie, ale również PR produktowy.

Wyzwaniem było znalezienie różnorodnych kontekstów komunikacyjnych, które pozwoliłyby na konkurowanie z innymi producentami działającymi na skalę międzynarodową o ugruntowanej pozycji oraz nawiązanie relacji z zagranicznymi dziennikarzami i key opinion leaderami w dosyć wąskim segmencie jakim są drukarki desktopowe 3D.

Kluczowe zadania w projekcie:

  • nawiązanie relacji z kluczowymi mediami w Polsce i na priorytetowych rynkach zagranicznych,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki Zortrax na globalnym rynku druku 3D,
  • aktywne prowadzenie biura prasowego inspirującego tematy lifestyle’owe oraz korporacyjne,
  • budowanie brand experience dzięki zainicjowanym testom drukarek w środowisku influencerów.

Efekty współpracy:

Od czasu nawiązania współpracy, TAILORS Group wsparło Zortrax przy 5. premierach produktowych o globalnej skali, generując 400 publikacji w kluczowych mediach branżowych oraz technologicznych: Techcrunch.com, All3dp.com, 3dprintingindustry.com, 3dnatives.com, Antyweb.pl, czy Tech.wp.pl. Działaniom w mediach towarzyszyło aktywne budowanie marki Zortrax w środowisku influencerów oraz ekspertów, którzy na co dzień wykorzystują druk 3D w swojej pracy.