CASE STUDIES \

ML System i „nowa era kwantowa”– sukces SPO w czasie pandemii COVID-19

W lipcu 2020 r. wspieraliśmy komunikacyjnie ML System podczas transakcji SPO. Pozytywna ocena spółki i oferty bezprospektowej przez rynek, zaowocowała sprzedaniem wszystkich akcji nowej emisji serii E o wartości 58,4 mln zł. Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na rozwój produktów „nowej ery kwantowej”.

Rolą TAILORS Group było opracowanie i wdrożenie kompleksowej polityki komunikacji związanej z ofertą akcji, w tym wsparcie spółki w kontaktach z mediami i inwestorami. Przeprowadzaliśmy spółkę komunikacyjnie od momentu ogłoszenia strategicznych umów z Guardian Glass i Pilkington Automotive Poland, przez opublikowanie strategii na lata 2020 – 2025, do podania ostatecznej ceny emisyjnej.

Efektywne equity story wraz z umiejętnie dobranymi narzędziami komunikacyjnymi tworzą zgrany tandem, dzięki któremu możemy dotrzeć do szerokiego grona inwestorów. To szczególnie ważne
w wymagającym dla gospodarki i rynku kapitałowego czasie, jakim jest pandemia COVID-19. W zaaranżowanym przez nas czacie, podczas którego zarząd ML System odpowiadał na pytania dotyczące opublikowanej strategii na lata 2020 – 2024 oraz planowanej emisji akcji, udział wzięło 1470 inwestorów, co jest rekordowym wynikiem w historii Strefy Inwestorów!

Głównymi wyzwaniami projektu były:

  • Bardzo wymagające warunki rynkowe. Mowa przede wszystkim o czynnikach makroekonomicznych, tj. niepewności gospodarczej związanej z pandemią COVID-19 oraz wpływem tej sytuacji na warszawską giełdę.
  • Ograniczone ramy czasowe w związku z trybem transakcji – przyspieszona budowa księgi popytu, zamknięta w ciągu jednego dnia.
  • Niewielka liczba transakcji SPO i IPO na rodzimym rynku kapitałowym.