07-01-2020

Podsumowanie 2019 roku w TAILORS Group

W lutym 2019 r. na głównym parkiecie GPW pojawiła się spółka DataWalk. Była to jedna z dwóch ofert publicznych w ubiegłym roku i jeden z niewielu zeszłorocznych debiutów. Wspieraliśmy spółkę w opracowaniu i wdrożeniu polityki komunikacji związanej z ofertą publiczną i przeniesieniem notowań z NewConnect na GPW. Inwestorzy docenili spółkę, na koniec 2019 r. kurs jej akcji wyniósł 54,8 zł, co oznacza wzrost o blisko 150% wobec ceny emisyjnej. Był to jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów 2019 r. na GPW.

W ramach prowadzonych przez nas dla kilkunastu klientów działań z obszaru relacji inwestorskich, zorganizowaliśmy w 2019 r. kilkadziesiąt konferencji wynikowych, liczne spotkania z dziennikarzami oraz wspieraliśmy spółki w wielu konferencjach branżowych i roadshow.

Budowanie wiarygodności organizacji dzięki wykorzystaniu wiedzy ekspertów w mediach, wpływa korzystnie na jej rozpoznawalność, a często również wspiera sprzedaż. W 2019 roku, uzgodniliśmy z naszym klientem, Kancelarią Brysiewicz i Wspólnicy, że komentowanie przez pracowników kancelarii bieżących zagadnień gospodarczych w kontekście prawnym będzie jednym z priorytetów. Zakończyliśmy rok z sukcesem – liderzy praktyk wypowiadali się na łamach wiodących ogólnopolskich mediów ponad 160 razy.

Komunikacja prowadzona na kilku rynkach równolegle jest koniecznością dla firm, które swoimi produktami i usługami podbijają zagranicę. Wyzwaniem jest prowadzenie jej z Polski. W ramach obsługi Zortrax w 2019 r. współpracowaliśmy z mediami oraz influencerami w kluczowych z perspektywy spółki krajach informując ich na bieżąco o zmianach w ofercie, dzieląc się inspirującymi case studies i przekazując produkty do testów. W przypadku Enter Air, jednego z największych polskich eksporterów, dbaliśmy o obecność spółki w kluczowych globalnych mediach branżowych.

Rok 2019 r. to także komentarze, wywiady i nagrania wideo, które aranżowaliśmy m.in. dla TVN, Rzeczpospolitej czy Parkietu. Przed kamerami pojawili się przedstawiciele Enter Air, ML System czy Kancelarii Brysiewicz i Wspólnicy.

W listopadzie świętowaliśmy z naszymi Klientami sukcesy w konkursie „The Best Annual Report”. Realizacje, w których przygotowaniu uczestniczył zespół TAILORS Group / Go Responsible zdobyły nagrody niemalże we wszystkich kluczowych kategoriach. Raport Roczny PGNiG otrzymał Pierwszą Nagrodą Główną w grupie „przedsiębiorstwa” oraz  wyróżnienie za najlepszy raport marketingowy. Druga nagroda główna oraz nagroda specjalna za raportowanie online powędrowały do PGE. Nagrody specjalne za najlepsze raporty zintegrowane powędrowały do TAURON oraz PGE. Nagrody „The Best of The Best” otrzymały, między innymi, spółki: ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Grupa TAURON.

Kilka dni później ogłoszone zostały wyniki konkursu Raporty Społeczne. Docenione zostały aż dwie realizacje, w których powstanie zaangażowany był nasz zespół. Nagrodę główną otrzymał „Raport Odpowiedzialnego Biznesu” Santander Bank Polska. Wyróżnienie w kategorii raport społeczny otrzymał Raport zrównoważonego rozwoju Kompania Piwowarska. Nie było to nasze ostatnie słowo w dziedzinie raportów społecznych w 2019 roku – w grudniu udostępniona została publikacja podsumowująca działalność Grupy Polpharma.

Wśród Klientów, którzy korzystali z naszej pomocy w tworzeniu raportów rocznych warto wymienić także Bank Millennium, Jastrzębską Spółkę Węglową, Lafarge Polska, Orbis oraz Grupę Pekabex.

W grudniu zakończył się pierwszy nabór do programu „Mój prąd”. Częścią słonecznej rewolucji na polskim rynku OZE jest ML System, którego wspieramy w obszarze promocji fotowoltaiki prosumenckiej. W ubiegłym roku przygotowaliśmy klientowi dedykowany landing page: https://mojprad.mlsystem.pl/, gdzie znajdują się podstawowe informacje o ofercie i możliwościach skorzystania z dofinansowania na instalację solarną oraz animację: https://www.youtube.com/watch?v=i0M7-Si8aB. Dodatkowo przygotowaliśmy i nadzorujemy kampanię reklamową koncentrującą się na Google i Facebook. Istotnym elementem wspierającym są działania media relations, które będziemy kontynuować także w bieżącym roku.

Na początku grudnia zainicjowaliśmy kolejną serię spotkań ze spółkami promowanych pod nazwą Business Brunch. Z przedstawicielami największych polskich spółek giełdowych rozmawialiśmy o uruchomieniu nowego indeksu giełdowego WIG-ESG. W trakcie wydarzenia swoje wystąpienia mieli również dr Tomasz Karol Wiśniewski, wicedyrektor w Dziale Rozwoju Produktów Informacyjnych i Indeksów GPW oraz dr Robert Sroka, dyrektor ds. odpowiedzialnego inwestowania na Europę Środkową i Wschodnią w Abris Capital Partners. Poruszone zagadnienia zostaną rozwinięte podczas szkolenia, które zaplanowane jest na drugą połowę stycznia. Business Brunch dotyczący jednolitego formatu raportowania (ESEF) planujemy na przełom lutego i marca.

Na zakończenie 2019 r. Enter Air, którego wspieramy w komunikacji IR i PR, otrzymał od magazynu Forbes Polska nagrodę w kategorii Giełdowa Spółka Roku 2019, która została wręczona spółce w trakcie IV Kongresu Polskiego Kapitału.